Fundamenty projektowania nowej usługi lub produktu z Design Thinking
Cele:
- Poznanie i zrozumienie sensu projektowania nowego produktu lub usługi w oparciu o Design Thinking
- Praktyczne zapoznanie się z każdym etapem procesu
- Praktykowanie w zakresie twórczego kreowania usługi/produktu oraz jego prototypowania
Program:
- Wprowadzenie i zespół projektowy
- Wprowadzenie do metodologii Design Thinking
- Postaci w procesie DT – zespół, sponsorzy, interesariusze, użytkownicy
- Jak dobrze dobrać osoby do zespołu projektowego?
- Cel, czas , przestrzeń i zasady pracy w projekcie
- Nasza persona – definiowanie klienta/ użytkownika
- Metody wywiadów
- Hipotezy
- Mapa empatii
- Persona
- Design Thinking Jam – tworzymy rozwiązania
- Zasady tworzenia pomysłów
- Metody pracy kreatywnej – burza mózgów, odwrócona burza mózgów, ćwiczenia pobudzające wyobraźnię
- Kryteria kategoryzacji i selekcji pomysłów
- Wybór pomysłów do prototypowania
- Design Thinking Jam – prototypujemy
- Zasady prototypowania
- Formy prototypów
- Budowanie prototypów
- Prezentacja prototypów
- Utrwalanie prototypów
Narzędzia:
- Etapy projektowania
- Burza mózgów
- Mapa empatii
- Persona odbiorcy
- Prototypowanie – Karta konceptu, makieta, storyboard
- Karta testów
- Matryca MoSCoW
Efekty:
- Uczestnik będzie wiedział:
- czym jest metoda Design Thinking i jak może wykorzystać ją w swoim środowisku biznesowym
- jakie etapy składają się na proces projektowania z Design Thinking
- Uczestnik będzie potrafił:
- zbudować mapę empatii
- przygotować personę odbiorcy
- przygotować i przeprowadzić sesję kreatywną wraz z prototypowaniem
Grupa docelowa:
Kurs dla wszystkich tych, którzy chcą:
- rozwiązywać problemy narzędziami kreatywnymi oraz tworzyć innowacyjne rozwiązania,
- chcą rozwinąć kompetencje myślenia kreatywnego, innowacyjnego, rozwiązywania problemów.
Dedykowany szczególnie menedżerom, specjalistom ds. obsługi klienta, pracownikom R &D, agencji kreatywnych oraz działów marketingu, sprzedaży, rozwoju, HR, a także trenerom, konsultantom, nauczycielom.
Organizacja:
- Zapraszamy do udziału w 2 dniowym szkoleniu na terenie firmy Klienta
- Szkolenie realizowane w języku polskim
- Grupa do 12 osób
- Możliwość uzyskania dofinansowania do szkolenia
- W przypadku dodatkowych pytań, bądź trudności w wyborze szkolenia, prosimy o kontakt:
e-mail: biuroprojektow@lmcg.com.pl
tel. +48 780 549 757
Zapraszamy do udziału.
Fundamenty projektowania nowej usługi/produktu z Design Thinking
Projektowanie nowych produktów i usług w oparciu o potrzeby użytkowników.
Design Thinking to podejście do tworzenia nowych produktów i usług w oparciu o głębokie zrozumienie problemów i potrzeb użytkowników.
Design Thinking to sposób myślenia i filozofia wspierająca rozwiązywanie problemów, poparta gruntownym poznaniem i zrozumieniem potrzeb użytkowników.
Nowe usługi oraz produkty projektujemy tak by po ich wdrożeniu przez jak najdłuższy czas nie wymagały tego procesu, były odpowiedzią na potrzeby użytkowników/odbiorów i dawały przewagę konkurencyjną. Istniejące procesy doskonalimy i optymalizujemy.