Symulacja Lean Management
Planowanie i wdrażanie zmian w procesach. Laboratorium procesowe.
- Identyfikacja marnotrawstw
- System 5S
- Yamazumi
- Standaryzacja
- Wizualizacja
- Karta pracy standaryzowanej
Shop Floor Management
Zarządzanie celami i standaryzacja pracy menadżerskiej
- Rutyny managerskie
- System spotkań
- System eskalacji problemów
- Wskaźniki
Problem Solving - Techniki rozwiązywania problemów
Efektywna analiza i rozwiązywanie istniejących problemów
- 5W2H
- 5Why?
- Diagram Ishikawy
- Matryca oceny pomysłów
- Raport 8D
Liderowanie do działań Lean
Budowanie zaangażowania do działań Lean w organizacji
- Motywujące rozmowy z pracownikami
- Standaryzacja pracy liderów i managerów
- Argumentacja korzyściowa do Lean
- Odpowiedzi na zastrzeżenia do Lean
- Od czego zależy sukces w Lean
Akademia Lean Leader - Konsultacje
Wdrażanie poznanych narzędzi, ćwiczenie umiejętności trenowanych na warsztatach i szkoleniach poprzez realizację projektów wdrożeniowych
- Opracowanie i wdrożenie systemu wskaźników
- Opracowanie i wdrożenie systemu spotkań
- Opracowanie i ćwiczenie standardów spotkań
- Opracowanie i wdrożenie Kamishibai
- Angażowanie ludzi do działań Lean w organizacji
Akademia Lean Leader - Certyfikacja
Przedstawienie efektów ze zrealizowanych projektów wdrożeniowych oraz sprawdzenie wiedzy i umiejętności z zakresu Akademii Lean Adepta
- Przygotowanie raportów A3 z efektami z projektów
- Zaprezentowanie i omówienie projektów
- Sprawdzenie wiedzy i umiejętności
- Świętowanie sukcesów
- Uroczysta Gala Certyfikacyjna
Aby Lean zadziałał, potrzebujemy przykład z góry, czyli przygotowany zespół managerski (wyższy i średni poziom zarządzania) do liderowania w zakresie Lean. Lean zadziała, jeśli jest KONSEKWENCJA w działaniu, a tą się osiąga, dzięki zaangażowaniu kadry managerskiej. Jak to osiągnąć?
- Poprzez trening umiejętności komunikacyjnych/ delegowania zadań/ liderowania
- Poprzez wdrożenie narzędzi Shopfloor Management takich jak:Standardy i system spotkań
- Wskaźniki efektywności obszaru/ „po czym poznam, że obszar robi dobrą robotę”?
- Wzorów tablic
- Rutyny managerskie
- Umiejętności liderowania/ delegowania zadań/ sprawdzania zrozumienia poleceń itp.
- Umiejętności rozwiązywania problemów
Grupa docelowa:
Akademia dedykowana do Team Managerów i Process Supervisiorów. Mimo zróżnicowania grupy, co do umiejętności liderowania – naszym celem jest stworzenie wspólnego zespołu grającego do jednej bramki, dlatego zespół musi mieć jednolitą wiedzę.