facebook instagram linkedin

Instruktaż Problem Solving

Problemy pojawiające się, w organizacjach produkcyjnych i usługowych, na wszystkich poziomach, są rzeczą naturalną. Dlatego tak bardzo istotne jest zarówno właściwe rozpoznanie problemów jak i odpowiednie działanie zapobiegające powtarzaniu się problemów w przyszłości.

Metodologia Problem Solving (Rozwiązywanie Problemów) to zbiór metod, narzędzi i technik pozwalających na efektywne usuwanie przyczyn powstawania problemów jak i wdrażania rozwiązań, pozwalających uniknąć pojawiania się identycznych problemów w przyszłości. 

Wdrożenie i utrzymanie podejścia do rozwiązywania problemów wspiera filozofię ciągłego doskonalenia, poprzez usprawnianie procesów, standaryzację oraz odpowiednie planowanie działań, przy zaangażowaniu i rozwoju kompetencji pracowników.

Poznaj metodologię, wypracuj rozwiązania i oszczędności i uzyskaj certyfikat Praktyk Problem Solving.

Poznaj naszą ofertę Dowiedz się więcej

Instruktaż Problem Solving
Fundamenty Problem Solving - Szkolenie
Wprowadzenie do idei i narzędzi Problem Solving. Przećwiczenie narzędzi.
  • Definicja problemu
  • 5W2H
  • SMART
  • Burza mózgów
  • Diagram Ishikawy
  • 5Why
  • Macierz priorytetów
  • Raport A3
  • PDCA
Instruktaż Problem Solving - Warsztaty
Praca na wybranych problemach firmy

Praca na wybranych problemach firmowych oraz ćwiczenia w stosowaniu narzędzi PS

  • Definiowanie problemów
  • Diagnozowanie przyczyn w określonych problemach
  • Planowanie i ocena działań
  • Opracowanie Action Plan
Instruktaż Problem Solving - Konsultacje
Wdrażanie poznanych narzędzi, ćwiczenie umiejętności trenowanych na warsztatach i szkoleniach poprzez realizację projektów wdrożeniowych
  • Wykorzystanie narzędzi Problem Solving do rozwiązywania konkretnych problemów
  • Umiejętność budowania zespołów do działań wdrożeniowych
  • Wykorzystanie wzorów, formatek, narzędzi firmowych i ich dostosowanie do potrzeb
  • Wdrożenie Action Planu
Instruktaż Problem Solving - Certyfikacja
Przedstawienie efektów ze zrealizowanych projektów wdrożeniowych oraz sprawdzenie wiedzy i umiejętności z zakresu Problem Solving
  • Przygotowanie raportów A3 z efektami z projektów 
  • Zaprezentowanie i omówienie projektów 
  • Sprawdzenie wiedzy i umiejętności
  • Świętowanie sukcesów
    Uroczysta Gala Certyfikacyjna
Instruktaż Problem Solving
Cele ogólne Instruktażu PS:
  • Zrozumienie metodologii rozwiązywania problemów.
  • Poznanie narzędzi rozwiązywania problemów.
  • Zrozumienie kluczowych warunków sukcesu w procesie rozwiązywania problemów.
  • Praktyczne przećwiczenie procesu rozwiązywania problemów z wykorzystaniem narzędzi Problem Solving.
  • Przejście z gaszenia pożarów na metodologiczne podejście do rozwiązywania problemów.
  • Uzyskanie oszczędności z wdrażanych projektów.
Struktura Instruktażu PS:
  • Szkolenie Fundamenty Problem Solving - wprowadzenie w narzędzia PS – 2 dni
  • Warsztaty Problem Solving – zastosowanie narzędzi PS na przykładzie problemu Klienta – 1 dzień
  • Konsultacje Problem Solving cz. 1 – wsparcie w realizacji zadań wdrożeniowych związanych z PS – 1 dzień
    • Działania własne związane z realizacją PS (projekt wdrożeniowy) na przykładach zatwierdzonych przez zarządzających
  • Konsultacje Problem Solving cz. 2 – wsparcie w realizacji zadań wdrożeniowych związanych z PS – 1 dzień
    • Działania własne związane z realizacją PS (projekt wdrożeniowy) na przykładach zatwierdzonych przez zarządzających
  • Egzamin Problem Solving – sprawdzenie umiejętności zastosowania narzędzi PS w praktyce – 1 dzień
  • Gala Certyfikacyjna – świętowanie sukcesów, wręczenie Certyfikatów Praktyków Problem Solving

    6 dni Instruktażu Problem Solving dotyczy grupy do 12 osób
Wybrane efekty Instruktażu PS:
  • Uzyskanie oszczędności z projektów.
  • Przećwiczenie procesu Problem Solving, który daje dalszą samodzielność w zarządzaniu
  • Wprowadzenie narzędzi Problem Solving w sposób ustrukturyzowany.
  • Budowanie kultury Problem Solving w organizacji.
  • Systemowe podejście do rozwiązywania problemów.
  • Uzyskanie korzyści z wdrażanych projektów z zastosowaniem narzędzi Problem Solving.
  • Uzyskanie certyfikatu Problem Solving Praktyk.
Ćwiczone narzędzia podczas Instruktażu PS:
  • Definicja problemu
  • 5W2H
  • SMART
  • Burza mózgów
  • Diagram Ishikawy
  • 5Why
  • Macierz priorytetów
  • Raport A3
  • PDCA
  • Inne uzgodnione z Klientem.
Grupa docelowa Instruktażu PS:
  • Liderzy zespołów
  • Mistrzowie, brygadziści
  • Team Leaderzy zarządzający całymi zespołami
  • Pełnomocnicy zintegrowanych systemów zarządzania jakością
  • Dyrektorzy, kierownicy działów firm produkcyjnych i usługowych
  • Dyrektorzy, kierownicy działów: optymalizacji procesów/lean/kaizen, jakości
  • Specjaliści ds. lean, specjaliści ds. jakości
  • Inżynierowie jakości i procesu
  • Wszyscy zainteresowani Problem Solving

 

×

Niezbędne pliki cookies

Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie.

Zawsze aktywne

Analityczne pliki cookie

Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.