Symulacja Lean Management
Planowanie i wdrażanie zmian w procesach. Laboratorium procesowe
Cele:
- Praktyczne przedstawienie korzyści jakie dają narzędzia Lean Management na bazie symulacji
- Przećwiczenie balansowania procesu i poszukiwania marnotrawstw w procesie na bazie symulacji
- Praktyczne przećwiczenie planowania i wdrażania zmian w procesie zgodnie z założeniami Lean Management (działania procesowe w zamian za działania w silosach)
- Przećwiczenie obliczania Czasu taktu, Czasu Cyklu i innych wskaźników procesowych
- Przełożenie wniosków z symulacji na realia pracy uczestników
Program:
- Przypomnienie materiału z I szkolenia, program, oczekiwania, test wiedzy, wprowadzenie do symulacji Lean Management – omówienie zasad, role, zadania w symulacji, runda „0” – testowa oraz poprowadzenie właściwej rundy I
- Kontrola jakości po rundzie I, wskaźniki procesowe, przygotowanie do rundy II zgodnie z zasadami poznanymi na I szkoleniu
- Symulacja runda II, wnioski z symulacji. Czy udało się nam ograniczyć MUDA? Przygotowanie do rundy III, praca zadaniowa a procesowość – wprowadzenie i korzyści
- Wdrożenie zasad 5S i procesowości w symulacji, symulacja runda III, wnioski z symulacji, omówienie wskaźników
- Obliczanie Czasu Taktu i czasu Cyklu w ramach przykładów z symulacji oraz rysowanie wykresu Yamazumi
- Praca Standaryzowana - Arkusz Organizacji Pracy- wprowadzenie teoretyczne i praktyczne, obliczanie Lead TimePrzygotowanie do rundy IV symulacji, wdrożenie wniosków płynących z wyliczeń, obserwacja i pomiar czasów - analiza Yamazumi
- Symulacja runda IV, wnioski z symulacji, przykłady MUDA, które udało się ograniczyć, omówienie wskaźników
- Podsumowanie wszystkich 4 rund. Gdzie byliśmy, a gdzie jesteśmy. Możliwość zastosowania poznanych narzędzi Lean Management w organizacji. Wstępny Plan DziałańPodsumowanie i zakończenie warsztatu
Narzędzia:
- Marnotrawstwa w procesach (7MUDA)
- 5S
- Tact, Cycle Time, Lead Time
- Yamazumi
- Praca standaryzowana
- Standaryzacja w miejscu pracy
- Wizualizacja jako wsparcie zarządzania
Efekty:
- Świadomość korzyści z wdrażania narzędzi Lean Management (jakość, koszty, czas realizacji)
- Umiejętność identyfikacji marnotrawstw w procesach i przedstawiania działań doskonalących
- Znajomość sposobów balansowania operacji w procesie
Grupa docelowa:
- Przedsiębiorcy, właściciele firm
- Dyrektorzy firm
- Kierownicy procesów administracyjnych, IT, HR, logistyki, jakości, marketingu, sprzedaży i usług
- Specjaliści procesów administracyjnych, IT, HR, logistyki, jakości, marketingu, sprzedaży i usług
- Specjaliści ds. lean/kaizen
- Wszyscy, którzy chcą poprawy procesów
Organizacja:
- 2 dniowe warsztaty na terenie firmy Klienta
- Warsztaty realizowane w języku polskim lub angielskim
- Grupa do 12 osób
- Możliwość uzyskania dofinansowania do Akademii
- W przypadku dodatkowych pytań, prosimy o kontakt:
e-mail: biuroprojektow@lmcg.com.pl
tel. +48 780 549 757
Zapraszamy do kontaktu.