Mapowanie procesów
Procesowość, mapowanie i optymalizacja procesów
- Rodzaje marnotrawstwa i strat w procesie
- GEMBA WALK
- Mapowanie procesów
- MAKIGAMI, SIPOC, VSM, BPMN
- Sposoby rozwiązywania problemów i doskonalenia procesów PDCA
Value Stream Mapping (VSM)
Mapowanie strumienia wartości
- Value Steram Mapping
- Wąskie gardła
- Czas cyklu i czas taktu
- Mapa stanu obecnego i przyszłego
- Działania doskonalące
Modelowanie procesów biznesowych (BPMN 2.0)
Usprawnienie działania organizacji przy wykorzystaniu zaawansowanych technik modelowania procesów
- Mapowanie procesów biznesowych
- Techniki opisywania procesów
- BPMN
- Warp Paper
Kaizen Event
Optymalny sposób działania na obszarze
- Mapa procesu (Swim Lane, SIPOC)
- Balansowanie linii
- Standaryzacja
- Kamishibai
DMAIC
Zaawansowana metoda prowadzenia optymalizacji procesów oraz eliminacji problemów
- Define, Measure, Analyse, Improve, Check
- Identyfikacja problemu oraz celu (5W2H, SMART)
- Mapowanie procesu (VSM, Swim Lane, SIPOC)
- Statystyczna ocena procesu (Pareto, Histogram, SPC)
- Planowanie działań doskonalących (PDCA)
Single-Minute Exchange of Die (SMED)
Optymalizacja przezbrojenia
- Skrócenie czasu przezbrojeń
- Balansowanie linii
- 4 kroki SMED
- Standaryzacja
- Listy kontrolne
Szkolenia – Optymalizacja i zarządzanie procesami
Optymalizacja procesów to klucz do maksymalizacji zysków i zadowolenia klientów. Cała sztuka polega na dokładnym zaplanowaniu I realizowaniu działań bez zakłóceń, powtarzalnie, w określonym czasie i ilości, w odpowiedniej kolejności, z właściwymi standardami. Podstawową zasadą jest optymalizacja i procesowość, więc uzyskanie takiego efektu jest możliwe tylko przy dobrym rozumieniu – co dla nas jest procesem i jak optymalnie go poprowadzić w organizacji, kto, za co jest odpowiedzialny i jakie standardy powinny funkcjonować w miejscu pracy i przy procesie.
Szkolenia z zakresu optymalizacji procesów to gwarantowany sukces
W organizacjach coraz więcej zadań wykonują maszyny/automaty/roboty, ponieważ są dokładniejsze i łatwiej jest oszacować czas wykonania ich pracy, są bardziej przewidywalne. Mapowanie procesów to pierwszy krok do zaprowadzenia właściwej, optymalnej organizacji w firmie. Jest ono niezbędne, gdy mamy do czynienia z nowym procesem lub widzimy, że aktualne działania przysparzają problem jakościowe, czasowe, wdrożeniowe, dużo kosztują. Najlepiej mapowanie przedstawić graficznie, ponieważ wtedy wszystko jest przejrzyste i łatwo nanosić zmiany i udoskonalenia. Mapa procesów dotyczy realizacji działań przez większą ilość osób, więc tworzenie jej jest ciekawym zajęciem grupowym podczas szkolenia. Optymalizacja procesów wymaga także podzielenia się swoimi spostrzeżeniami przez każdego z zaangażowanych w proces pracowników. Każde stanowisko w firmie jest istotne i de facto tylko osoba, która wykonuje daną czynność może się obiektywnie wypowiedzieć, jakie istnieją zagrożenia i co może się nie udać. Zarządzanie procesami to ciągłe doskonalenie i ulepszanie poszczególnych elementów. Dążenie do eliminacji strat pozwala na coraz szybszą i efektywniejszą pracę. W dobie silnej konkurencji wygrają te firmy, które będą gotowe na zmiany i wprowadzanie nowinek technicznych oraz metod, jakie oferuje obecnie zarządzanie procesowe. Pozyskanie nowych klientów umożliwia rozwój oraz stabilną pozycję na rynku. Dlatego też procesy powinny być jasne i klarowne i przygotowane pod to czego oczekuje od nas Klient, a ewentualne błędy szybko niwelowane.