Hoshin Kanri
Budowanie strategii organizacji i kaskadowanie celów
Cele:
- Zrozumienie znaczenia misji i wizji w organizacji
- Zrozumienie sposobu budowania modeli biznesowych wg Osterwaldera
- Nabycie umiejętności budowania celów strategicznych organizacji
- Nabycie umiejętności budowania celów procesowych
- Nabycie umiejętności kaskadowania celów procesowych
Program:
- Hoshin kanri – istota i waga dla organizacji
- Budowanie modeli biznesowych wg Osterwaldera
- Przejście z poziomu misji i wizji do poziomu celów strategicznych przedsiębiorstwa
- Budowa wskaźników procesowych
- Skuteczne kaskadowanie wskaźników – od strategicznych do zespołowych i indywidualnych
Narzędzia:
- X-Matrix
- Macro Plan
- Control Tower
Efekty:
- Umiejętność budowania misji i wizji w oparciu o zasady
- Tworzenie modelu biznesowego wg Osterwaldera
- Umiejętność kaskadyzacji celów na bazie X matrix
Grupa docelowa:
- Kadra kierownicza
- Przełożeni wszystkich działów
Organizacja:
- Zapraszamy do udziału w 2 dniowym szkoleniu na terenie firmy Klienta
- Szkolenie realizowane w języku polskim lub angielskim
- Grupa do 16 osób
- Możliwość uzyskania dofinansowania do szkolenia
- W przypadku dodatkowych pytań, bądź trudności w wyborze szkolenia, prosimy o kontakt:
e-mail: biuroprojektow@lmcg.com.pl
tel. 531 606 222.
Zapraszamy do udziału.
Zarządzanie przez cele w organizacji - Hoshin Kanri
Jednym z prowadzonych przez nas szkoleń jest warsztat dotyczący Budowania Strategii Celów (a konkretnie zarządzanie przez cele) dla organizacji, czyli system Hoshin Kanri. Podczas zajęć kursanci zapoznają się z następującymi zagadnieniami procesu zarządzania przez cele: prawidłowe budowanie celów, kaskadowanie celów, eskalacja problemów związanych z realizacją celów, Daily meeting oraz inne procesy Lean Management.
Szkolenie zgodnie z Hoshin Kanri organizowane jest, by uczestnicy zrozumieli jak ważną rolę w tworzeniu celów strategicznych i operacyjnych, a co za tym idzie zarządzanie przez cele, odgrywa wizja i misja oraz fakt, że wszystkie procesy w danej organizacji, oraz planowanie kolejnych posunięć biznesowych, muszą być spójne z założeniami wynikającymi z celów, jakie zostały wyznaczone.
Spotkania prowadzone są przez specjalistów, którzy dzielą się z uczestnikami praktycznymi aspektami Lean Management. Mają oni doświadczenie w budowaniu strategii dla wielu organizacji. Doskonale wiedzę, jak istotne jest zarządzanie przez cele czy zarządzanie procesami. W trakcie szkoleń poruszane są również zagadnienia związane z tak ważną umiejętnością jak efektywne zarządzanie projektami.
Spotkania prowadzone są przez specjalistów, którzy dzielą się z uczestnikami praktycznymi aspektami Lean Management. Mają oni doświadczenie w budowaniu strategii dla wielu organizacji. Doskonale wiedzą, jak istotne jest zarządzanie przez cele czy zarządzanie procesami.
W ciągu dwóch dni roboczych, gdy prowadzone są zajęcia warsztatowe, przeprowadzane są dyskusje oraz omawiane case studies, uczestnicy nabywają umiejętność kaskadyzacji celów na bazie X matrix. Uczą się, w jaki sposób zarządzanie procesami ma realny wpływ na wyniki osiągane przez daną organizację.
Konstrukcja szkolenia zakłada udział uczestników w rozmaitych ćwiczeniach, wykonywanych zarówno indywidualnie, jak i w zespołach. Prowadzone są także dyskusje na temat prawidłowego budowania misji przedsiębiorstwa, definiowania realnych celów zgodnie z metodą SMART, definiowania celów strategicznych, operacyjnych, kaskadowania ich do niższych poziomów zarządzania organizacją.
Zarządzanie przez cele czy zarządzanie projektami to kluczowe działania, które powinny być niezmiennie ulepszane w każdej dobrze rozwijającej się firmie. Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą w stanie umiejętnie budować misję i wizję firmy na podstawie określonych zasad. Na podstawie zbudowanej misji będą potrafić definiować cele strategiczne I rozumieć, jak cele strategiczne przełożyć na operacyjne na podstawie narzędzia X Matrix. Poznają też jak budować wskaźniki I jakie korzyści daje organizacji Visiual Management. Uczestnicy zrozumieją jak ważne jest aby każdy dział w organizacji miał określone oczekiwania (cele do dowiezienia) i wskaźniki – po czym poznasz, że dany dział zrobił dobrą pracę? Zdobyta wiedza może być wykorzystana i wdrożona do codziennego funkcjonowania firmy, co przekłada się na wzrost jej konkurencyjności oraz zwiększenie prawdopodobieństwa osiągnięcia zakładanych rezultatów.