facebook instagram linkedin

Zarządzanie zmianą

Wzmocnienie osobistej siły liderskiej do przeprowadzania osób i zespołu przez zmianę

  • Fazy zmiany
  • Kluczowe czynniki sukcesu i niepowodzenia wprowadzania zmiany
  • Kanwa zmiany i plan komunikacji zmiany
  • Zasady konstruktywnej rozmowy o obiekcjach

Czas trwania: 2 dni / 16 godzin lekcyjnych

Miejsce: W firmie

Zarządzanie zmianą

Zarządzanie zmianą

Wzmocnienie osobistej siły liderskiej do przeprowadzania osób i zespołu przez zmianę

Cele:

  • Dostarczenie wiedzy o tym, jak ludzie reagują na zmiany i jakie są możliwości zarządzania sobą i innymi w procesie zmiany w organizacji
  • Przećwiczenie narzędzi do komunikacji zmiany i radzenia sobie z różnymi postawami pracowników wobec zmiany
  • Praktykowanie metod angażowania pracowników w proces zmiany i budowania konstruktywnych postaw wobec zmiany
  • Wzmocnienie osobistej siły liderskiej do przeprowadzania osób i zespołu przez zmianę

Program:

  • Czym jest zmiana
    • Szansą, zagrożeniem czy koniecznością?
    • Systematyka zmiany (zmiany na poziomie osobistym, lokalnym i systemowym)
    • Jakich zmian doświadczają menedżerowie i ich zespoły zmiany
  • Fazy zmiany wg. V. Satir
    • Jak przebiega proces od inicjacji zmiany do utrwalenia nowego status quo
    • Jakie są naturalne reakcje ludzi na poszczególnych etapach procesu zmian
    • Jakie działania powinien podejmować lider na poszczególnych etapach
  • Kluczowe czynniki sukcesu i niepowodzenia wprowadzania zmiany
    • Wizja – co jest naszym celem, co chcemy osiągnąć?
    • Strategia – jak zamierzamy to zrealizować?
    • Transparentny proces zmiany – o czym, kogo i kiedy będziemy informować?
    • Monitorowanie mierników postępu zmiany - co i jak będziemy mierzyć?
  • Budowanie postawy lidera wobec zmiany, tego co nowe i być może trudne
    • Psychologia oporu przed zmianą
    • Jak budować i utrzymywać własną motywację do zmiany, aby modelować i dawać dobry osobisty przykład przekonania i zaangażowania w zmianę (pozycje życiowe, Wewnętrzny Krytyk, RZT)
  • Odczytywanie postaw wobec zmiany
    • Jak przekładać język frustracji na język potrzeb pracowników
    • Empatia poznawcza w radzeniu sobie z oporem, frustracją i zniechęceniem
  • Komunikowanie zmian - jak zakomunikować zmianę w sposób motywujący, zmniejszający opór
    • Strategiczne dostosowanie treści do interesariuszy zmian z dbałością o uczciwy język korzyści - Kanwa zmiany
    • Plan komunikacji zmiany dopasowany do procesu zmiany i reakcji psychologicznej na zmianę
  • Konstruktywna dyskusja i rozładowywanie napięć związanych ze zmianą
    • Zarządzanie nastrojami wokół zmian. Jak reagować na różne postawy pracowników wobec zmiany
    • Zasady konstruktywnej rozmowy o obiekcjach i obawach jako droga do budowania zaangażowania wobec i wokół zmian
  • Jak włączać ludzi w planowanie i realizację zmian, aby byli wsparciem, a nie przeszkodą
    • Jak zadbać o aktywne uczestnictwo zespołów w projektowaniu i wdrażaniu zmian, aby zbudować partnerstwo i poparcie dla procesu (nieformalni liderzy i ambasadorzy zmian)
    • Jak poznawać i weryfikować pomysły zespołu związane z wdrożeniem zmiany, tak aby budować i utrzymywać zaangażowanie.

Narzędzia:

  • Fazy zmiany wg. V. Satir
  • Kluczowe czynniki sukcesu i niepowodzenia wprowadzania zmiany
  • Kanwa zmiany
  • Plan komunikacji zmiany
  • Zasady konstruktywnej rozmowy o obiekcjach

Efekty:

  • Świadomość różnych sposobów reagowania na zmiany w organizacji
  • Przećwiczone narzędzia do komunikacji zmiany i radzenia sobie z różnymi postawami pracowników wobec zmiany
  • Zbudowanie postawy angażowania pracowników w proces zmiany i budowania konstruktywnych postaw wobec zmiany

Grupa docelowa:

  • Kadra zarządzająca
  • Kierownicy
  • Mistrzowie
  • Brygadziści
  • Team leaderzy

Organizacja:

  • Zapraszamy do udziału w 2 dniowym szkoleniu na terenie firmy Klienta
  • Szkolenie realizowane w języku polskim lub angielskim
  • Grupa do 16 osób
  • Możliwość uzyskania dofinansowania do szkolenia
  • W przypadku dodatkowych pytań, bądź trudności w wyborze szkolenia, prosimy o kontakt:

    e-mail: biuroprojektow@lmcg.com.pl
    tel. 531 606 222
    tel. 512 212 389

Zapraszamy do udziału.

×

Niezbędne pliki cookies

Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie.

Zawsze aktywne

Analityczne pliki cookie

Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.