Zarządzanie zmianą
Wzmocnienie osobistej siły liderskiej do przeprowadzania osób i zespołu przez zmianę
Cele:
- Dostarczenie wiedzy o tym, jak ludzie reagują na zmiany i jakie są możliwości zarządzania sobą i innymi w procesie zmiany w organizacji
- Przećwiczenie narzędzi do komunikacji zmiany i radzenia sobie z różnymi postawami pracowników wobec zmiany
- Praktykowanie metod angażowania pracowników w proces zmiany i budowania konstruktywnych postaw wobec zmiany
- Wzmocnienie osobistej siły liderskiej do przeprowadzania osób i zespołu przez zmianę
Program:
- Czym jest zmiana
- Szansą, zagrożeniem czy koniecznością?
- Systematyka zmiany (zmiany na poziomie osobistym, lokalnym i systemowym)
- Jakich zmian doświadczają menedżerowie i ich zespoły zmiany
- Fazy zmiany wg. V. Satir
- Jak przebiega proces od inicjacji zmiany do utrwalenia nowego status quo
- Jakie są naturalne reakcje ludzi na poszczególnych etapach procesu zmian
- Jakie działania powinien podejmować lider na poszczególnych etapach
- Kluczowe czynniki sukcesu i niepowodzenia wprowadzania zmiany
- Wizja – co jest naszym celem, co chcemy osiągnąć?
- Strategia – jak zamierzamy to zrealizować?
- Transparentny proces zmiany – o czym, kogo i kiedy będziemy informować?
- Monitorowanie mierników postępu zmiany - co i jak będziemy mierzyć?
- Budowanie postawy lidera wobec zmiany, tego co nowe i być może trudne
- Psychologia oporu przed zmianą
- Jak budować i utrzymywać własną motywację do zmiany, aby modelować i dawać dobry osobisty przykład przekonania i zaangażowania w zmianę (pozycje życiowe, Wewnętrzny Krytyk, RZT)
- Odczytywanie postaw wobec zmiany
- Jak przekładać język frustracji na język potrzeb pracowników
- Empatia poznawcza w radzeniu sobie z oporem, frustracją i zniechęceniem
- Komunikowanie zmian - jak zakomunikować zmianę w sposób motywujący, zmniejszający opór
- Strategiczne dostosowanie treści do interesariuszy zmian z dbałością o uczciwy język korzyści - Kanwa zmiany
- Plan komunikacji zmiany dopasowany do procesu zmiany i reakcji psychologicznej na zmianę
- Konstruktywna dyskusja i rozładowywanie napięć związanych ze zmianą
- Zarządzanie nastrojami wokół zmian. Jak reagować na różne postawy pracowników wobec zmiany
- Zasady konstruktywnej rozmowy o obiekcjach i obawach jako droga do budowania zaangażowania wobec i wokół zmian
- Jak włączać ludzi w planowanie i realizację zmian, aby byli wsparciem, a nie przeszkodą
- Jak zadbać o aktywne uczestnictwo zespołów w projektowaniu i wdrażaniu zmian, aby zbudować partnerstwo i poparcie dla procesu (nieformalni liderzy i ambasadorzy zmian)
- Jak poznawać i weryfikować pomysły zespołu związane z wdrożeniem zmiany, tak aby budować i utrzymywać zaangażowanie.
Narzędzia:
- Fazy zmiany wg. V. Satir
- Kluczowe czynniki sukcesu i niepowodzenia wprowadzania zmiany
- Kanwa zmiany
- Plan komunikacji zmiany
- Zasady konstruktywnej rozmowy o obiekcjach
Efekty:
- Świadomość różnych sposobów reagowania na zmiany w organizacji
- Przećwiczone narzędzia do komunikacji zmiany i radzenia sobie z różnymi postawami pracowników wobec zmiany
- Zbudowanie postawy angażowania pracowników w proces zmiany i budowania konstruktywnych postaw wobec zmiany
Grupa docelowa:
- Kadra zarządzająca
- Kierownicy
- Mistrzowie
- Brygadziści
- Team leaderzy
Organizacja:
- Zapraszamy do udziału w 2 dniowym szkoleniu na terenie firmy Klienta
- Szkolenie realizowane w języku polskim lub angielskim
- Grupa do 16 osób
- Możliwość uzyskania dofinansowania do szkolenia
- W przypadku dodatkowych pytań, bądź trudności w wyborze szkolenia, prosimy o kontakt:
e-mail: biuroprojektow@lmcg.com.pl
tel. +48 780 549 757
Zapraszamy do udziału.